beregn daglig kaloriebehov

Beregn daglig kaloriebehov – I nedenstående kan du beregne dit daglige kaloriebehov for at opnå din ønskede vægt. Efterfølgende kan du finde eller bygge en kostplan tilpasset til dig og dit ønskede mål.

 

Beregn daglig kaloriebehov – Hvor mange kalorier har du dagligt behov for?

Det er for hvert individ forskelligt, hvor mange kalorier kroppen dagligt har behov for. Kaloriebehovet afhænger af din vægt, dit aktivitetsniveau, din højde og din muskelmasse / kropsfedt.

Den første tabel beregner alene dit basis kaloriebehov, som tager udgangspunkt i din ønskede vægt. De resterende tabeller beregner kalorieforbrænding ved træning. Er dit mål vægttab, kan du undlade at medtage kalorieforbrændingen i din kostplan. Er dit mål derimod muskelopbygning eller vægtøgning, bør du medtage kalorieforbrændingen i din kostplan.

 

Vejledning til at opnå hurtigere resultater

Beregn daglig kaloriebehov og se hvor mange kalorier du dagligt skal indtage. Ønsker du et vægttab med et mål på eksempelvis 60 kg., vil beregningen nedenfor fortælle dig, at du skal indtage 1851 kalorier dagligt. Beregningen fortæller egentligt, at du dagligt skal indtage 1851 kalorier, for at vedligeholde vægten på 60 kg. – men ønsker du et hurtigere vægttab, kan du vælge at indtage eksempelvis 1500 kalorier dagligt, indtil du opnår din ønskede vægt på 60 kg. og derefter indtage 1851 kalorier for at vedligeholde vægten.

Ønsker du muskelopbygning eller vægtøgning med et mål på eksempelvis 70 kg., vil beregningen nedenfor fortælle dig, at du dagligt skal indtage 2160 kalorier. Stræber du efter hurtigere resultater i form af øget muskelmasse eller øget vægt, kan du vælge at indtage flere kalorier dagligt, eksempelvis 2500 kalorier – er målet muskelopbygning er det vigtigt, at du træner intenst med tunge vægte, så du ikke risikerer øget fedtprocent i stedet for øget muskelmasse.

 




beregn daglig kaloriebehov

 

beregn daglig kaloriebehov

 

beregn daglig kaloriebehov