beregn daglig kaloriebehov

Beregn daglig kaloriebehov – I nedenstående kan du beregne dit daglige kaloriebehov for at opnå din ønskede vægt.
Efterfølgende kan du finde eller bygge en kostplan tilpasset til dig og dit ønskede mål.

 

Beregn daglig kaloriebehov – Hvor mange kalorier har du dagligt behov for?

Det er for hvert individ forskelligt, hvor mange kalorier kroppen dagligt har behov for. Kaloriebehovet afhænger af din
vægt, dit aktivitetsniveau, din højde og din muskelmasse / kropsfedt. Den første tabel beregner alene dit basis kaloriebehov,
som tager udgangspunkt i, hvad du ønsker at veje og hvor mange kalorier du skal indtage, for at opnå din ønskede vægt.

Når du har beregnet dit basis kaloriebehov, kan du beregne hvor mange kalorier du forbrænder ved intens styrketræning,
løb, crosstrainer og cykling på vej og / eller cykling i natur. Er dit mål, at du ønsker et vægttab / fedttab, kan du undlade at
medtage kalorieforbrænding i din kostplan, da du vil opnå et hurtigere vægttab. Er dit mål derimod muskelopbygning eller
vægtøgning, bør du medtage kalorieforbrændingen i din kostplan.

 

Vejledning til at opnå hurtigere resultater

Beregn daglig kaloriebehov og se hvor mange kalorier du dagligt skal indtage. Ønsker du et vægttab / fedttab med et mål på
eksempelvis 60 kg, vil beregningen nedenfor fortælle dig, at du skal indtage 1851 kalorier dagligt. Beregningen fortæller
egentligt, at du dagligt skal indtage 1851 kalorier, for at vedligeholde vægten på 60 kg – men ønsker du et hurtigere vægttab /
fedttab, kan du vælge at indtage eksempelvis 1500 kalorier dagligt, indtil du opnår din ønskede vægt på 60 kg og derefter
indtage 1851 kalorier for at vedligeholde vægten.

Ønsker du muskelopbygning eller vægtøgning med et mål på eksempelvis 70 kg, vil beregningen nedenfor fortælle dig, at du
dagligt skal indtage 2160 kalorier dagligt. Stræber du efter hurtigere resultater i form at  øget muskelmasse eller øget vægt,
kan du vælge at indtage flere kalorier dagligt, eksempelvis 2500 kalorier – er målet muskelopbygning er det vigtigt, at du
træner intenst med tunge vægte, så du ikke risikerer øget fedtprocent i stedet for øget muskelmasse.

 

 


 

beregn daglig kaloriebehov

 

beregn daglig kaloriebehov

 

beregn daglig kaloriebehov