gratis kostplan til vægtøgningGratis kostplan til vægtøgning – vælg en kostplan som passer til dit daglige kaloriebehov:

 

 

 




gratis kostplan til vægtøgning

Vigtige tips til vægtøgning:

  • Spis flere kalorier end det din krop forbrænder. Beregn dit daglige kaloriebehov for din ønskede vægt her.

 

  • Sørg for at få rigeligt søvn – 8-9 timer dagligt!

 

  • Spis mad med højt indhold pr. gram fødevare.

 

  • Spis rigeligt af både protein, fedt og kulhydrater.

 

  • Spis snacks og drik dine kalorier, hvis du har svært ved at komme op på dit daglige kaloriebehov.

 

  • Styrketræn 3 gange ugentligt, således at du øger muskelmassen i takt med din vægt – Husk at spis den mængde ekstra, som du forbrænder under træningen.

 

gratis kostplan til vægtøgningTallerkenmodel til vægtøgning

VægtøgningProcent

Protein

30

Frugt/grønt

25

Korn

35

Fedt

10
Protein: Skyr, Yoghurt, Mælk, Ost, Kød, Fisk, Fjerkræ, Æg m.m.

Frugt/grønt: Æble, Banan, Vindruer, Blåbær, Gulerødder, Broccoli, Spinat, Spidskål m.m.

Korn: Havregryn, Rugbrød, Fuldkornspasta, Brune ris m.m.

Fedt: Smør, Olivenolie, Kokosolie, Kerner, Nødder m.m.